Menu
De gemeente Amsterdam wil dat straten minder vaak openliggen. Een betere afstemming tussen gemeente en stakeholders moet dit omlaag brengen.
Heerlen heeft de beste luchtkwaliteit van Nederlandse steden, Eindhoven heeft de slechtste, blijkt uit onderzoek van het Europees Milieuagentschap.
Er kunnen in Zuid-Holland 23.700 woningen komen bovenop parkeerplaatsen en garageboxen. Dit is een conservatieve schatting, volgens de verkenners.
Het stationsgebied van Nijmegen staat aan de vooravond van een ingrijpende transformatie.
De provincie Groningen kan meer toeristen trekken met een duidelijk concept, meer hotels, B&B’s en vakantieparken. Ook een pretpark zou goed zijn.
De termijn van de huidige twee Rijksadviseurs loopt af. Daarom heeft het ministerie van VRO een vacature online gezet.
Met de pilot 'Parkeer eens wat anders' roept RAUM inwoners op om tijdelijk een creatieve invulling te geven aan een parkeerplek in de buurt.
Waarom terugkijken naar een verleden als eerste industriestad als de toekomst voor je ligt? Daarom bouwt Manchester voort op waarden: Original Modern.
Stedelijk Interieur zocht voorzitter Eric van der Kooij van BNSP op voor een gesprek over de zin van het stedebouw en goede openbare ruimte.
De Olympische Spelen met skaters kunnen ervoor zorgen dat de openbare ruimte wordt verbeterd, zegt onderzoeker Hölsgens van de Universiteit Leiden.
Al meer dan 200 schoolstraten in Parijs zijn getransformeerd tot kindvriendelijke ‘schoolstraten’, als inrichtingsconcept. In Nederland
‘We willen de Veluwe naar onze stad en dorpen brengen voor een gezondere en natuurvriendelijkere omgeving’, zegt de Apeldoornse wethouder Huizer.
Nog altijd is de 97 meter van de Martinitoren bovengrens voor hoogbouw in Groningen. Door verdichting is een visie nodig en daarom is er een handboek.
Met tuinstraten wapent de stad Antwerpen zich tegen wateroverlast en hittestress. Het straatonthardingsconcept zet in op vergroening en verblauwing.
Frankfurt am Main is sinds jaar en dag meester in hoogbouw binnen de EU. Hoe is dat zo gekomen en welke lessen zijn in ‘Mainhatten’ te halen?
Maximaal 30 minuten parkeren bij laad- en losplekken in de Amsterdamse Pijp. Het is een interessant experiment, schrijft Walther Ploos van Amstel.
Niet alleen groeit de vraag naar natuurbegraafplaatsen, het biedt ook voordelen voor gebiedsontwikkeling en gemeentelijke vergroeningsambities.
De inrichting van de fysieke leefomgeving moet vanzelfsprekend sport en bewegen faciliteren. Niet alleen sportlocaties moeten daarvoor geschikt zijn.
Vier GGD’s in de provincie Zuid-Holland analyseerden de provinciale en gemeentelijke visies op 12 kernwaarden. Eerste in deze zomerserie: Leiderdorp
Het Utrechtse college van B en W zal vanaf 2025 strikter vasthouden aan de drie gangbare kwaliteitsniveaus voor de openbare ruimte.
Voor in totaal 87 miljoen euro hebben 41 gemeenten een projectvoorstel ingediend voor de Impulsaanpak winkelgebieden. Het budget is 22 miljoen euro.
De City Deal Tijdloze Grachten heeft voldoende deelnemers om door te gaan en wordt op 25 september ondertekend tijdens de Vakbeurs Openbare Ruimte.
De provincie Noord-Brabant maakt nog dit jaar alle bushaltes in de provincie rookvrij, met een tegel of sticker. Geldrop-Mierlo is al zover.
Codrico, één van de laatste fabrieken in de Rotterdamse binnenstad, maakt plaats voor woningen en maatschappelijke en culturele voorzieningen.
Antwerpen en Den Haag zijn allebei kwetsbaar voor klimaatverandering. Het beleid van de steden verschilt echter. Dit kunnen ze van elkaar leren.
Rotterdam gaat verder met de gebiedsvisie voor Feyenoord City 2.0. De gemeenteraad heeft daarmee ingestemd. Dit besluit markeert een nieuwe koers.
De steden in de Bandstad, zoals Zwolle, Deventer, Arnhem en de Brabantse steden, zullen flink uitbreiden, maar niet vastgroeien aan de Randstad.
Wethouder Erik de Groot uit Harlingen over strijd met fastfoodketens, zijn definitie van een gezonde leefomgeving en wat daarvoor nodig is.
De klimaatverandering gaat grote gevolgen hebben en daarom moet Nederland veel flexibeler omgaan met de ruimte, ook voor grote woningbouwlocaties.
We willen steeds meer doen op de bestaande ruimte. Intensief ruimtegebruik wordt als oplossing gezien. Wat mogen we hiervan verwachten?