Schiphol Group verwacht veel te kunnen opsteken van de jonge bedrijven die binnen het Smart City & Living-programma van Startupbootcamp worden ondersteund. Met name als het gaat om de ambitie om de beste digital airport van de wereld te worden. De editie van 2016 is vandaag van start gegaan.

Ieder jaar start een groep van circa 10 bedrijven binnen het Smart City & Living-programma van Startupbootcamp Amsterdam. Alle deelnemende bedrijfjes zullen in de komende jaren begeleiding ontvangen van mentoren van Schiphol Group. Start-ups kunnen hun voordeel doen met de aanwezige kennis uit onder meer slimme logistiek, infrastructuur en energiestromen. Schiphol Group is vooral geïnteresseerd in het snelle innovatievermogen van de start-ups.

Robert Lenterman, directeur Treasury & Riskmanagement bij de Schiphol Group: 'Schiphol wil de beste digital airport ter wereld worden. Om dit bereiken, willen we zoveel mogelijk opsteken van de kennis en kunde van innovatieve partijen in de wereld om ons heen. Startupbootcamp heeft een goede reputatie en is in staat om startups te selecteren die op termijn succesvol zullen worden. We verwachten dat de innovatieve ideeën en daadkracht van startups ons zullen inspireren en ons verder helpen om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen. We kijken erg uit naar deze samenwerking.'

Bron: amsterdamsmartcity.com