Omdat het opladen van de batterij vraagt om laadinfrastructuur die meer elektriciteit kan leveren, streeft het bedrijf ernaar om op basis van de huidige infrastructuur 160 kilometer in vijf minuten te leveren met de batterij. Dit moet over vier jaar in de praktijk gebracht moeten worden. CEO Doron Myersdorf zegt tegen de Britse krant The Guardian dat de angst om langs de snelweg te stranden en twee uur te moeten wachten bij een laadstation straks voorbij is.

Hij benadrukt dat het niet gaat om prototypes, maar om technieken die meteen door fabrieken op grote schaal toegepast kunnen worden. Commercieel gebruik moet dus gelijk mogelijk kunnen zijn, waardoor de kosten ook niet de pan uit zullen rijzen. Het Chinese Eve Energy gaat de batterij in eerste instantie fabriceren. 

Storedot heeft naam gemaakt met het ontwikkelen van batterijen, voor bijvoorbeeld telefoons en drones,  die snel opgeladen kunnen worden. Daarom hebben grote spelers als BP, Daimler en TDK al geïnvesteerd in het bedrijf.

Gisteren tweette Tesla-oprichter Elon Musk nog dat de productie van batterijen een spelbreker kan zijn in de weg naar de een duurzame toekomst. Daarnaast zijn er nog steeds twijfels over de duurzaamheid van de productie zelf (ook met het oog op grondstoffen), actieradius en laadtijd. Dit laatste probleem heeft Storedot dus misschien weten te tackelen.